Використання редукторів черв’ячного зачеплення характерно для машин, що мають особливі вимоги щодо параметрів різкої зміни швидкостей та безшумності приводу. Але щоб значною мірою перешкоджати зниженню ККД, яке властиве для таких зачеплень, рекомендується використання спеціальних мастил. Якісно масло для черв’ячних редукторів дозволяє захистити редуктор від таких втрат, які можуть становити до 42% (більше стосується систем з підвищеним передатним ставленням). Необхідність вибрати таку олію обґрунтована також такими потребами:

  • зменшення нагріву, що отримується від великої кількості кінетичної енергії в момент перетворення;
  • запобігання зносу деталей під час самогальмування;
  • поліпшення передачі потужності;
  • збільшення ресурсу роботи черв’ячного редуктора;
  • захист від зношування від частої зміни навантажень.

Якісний змащувальний матеріал для верстатного пристрою повинен відповідати наступним параметрам:

  • мати збалансований склад присадних та інших додаткових компонентів;
  • виготовлятись із високоякісної сировини;
  • бути вологостійким;
  • мати хорошу плинність, поникати вглиб важкодоступних проміжків;
  • чудово працювати в умовах високих навантажень;
  • мати стабільну в’язкість при різних температурах.

Схеми та методи змащення зубчастих та черв’ячних передач

На отримання редуктором максимальної продуктивності, важливий вибір схеми та способу здійснення мастила. Залежно від типу устаткування, що використовується на підприємствах Харкова, або, наприклад, експлуатованих в умовах приватної практики приводних агрегатів у Дніпропетровську, застосовується конкретна схема мастила. Це сприяє і полегшенню перебігу механізмів особливого розташування, і виконання охолоджувальної функції. Найбільш поширеними варіантами є:

  • Змащування зубів, що зачеплюються відбувається шляхом передачі осілому кількості масла між зубцями. При цьому корпус служить ємністю для цього складу, що заповнює простір на висоту 2-3 зуби.
  • Другий метод – використання додаткової шестерні, що обертається на закріпленій в корпусі осі і сполучається з одним з коліс редукторних. Цю схему застосовують при нагоді, коли ведене колесо працює при швидкості нижче 15 м/сек.
  • Метод застосування насосної подачі, що створюється примусовим тиском. Тут захисне покриття стікає по внутрішній поверхні редуктора і приділяється масловідводом. Дана схема передбачає точну подачу струменя у місце входу зубців у зачеплення, забезпечуючи максимальну продуктивність.
  • Метод обробки вузьких коліс передбачає наявність одиночних сопл. Тут же можливе індивідуальне внесення мастил у місця зачеплення.

Яку оливу заливати в черв’ячний редуктор

При виборі олій, що найбільше відповідають вашому редуктору, враховуються, як мінімум 2 фактори:

  • Температура довкілля, де експлуатується привід;
  • Експлуатаційний режим агрегату.

Враховуючи температурний режим, то в умовах найхолоднішого клімату слід віддати перевагу синтетичним матеріалам.

Наприклад: CA 2-100 і CA 2-100 Spray, що мають стійкість до різкого падіння температури та старіння; мають універсальне застосування в редукторах CA 2 series та інші виробництва Kluberbio. При більш високих температурах, краще підійдуть масла на мінеральних основах, на кшталт лінійки GEM з модифікацією 1-46…680 N, що володіють стійкістю до будь-яких навантажень, у тому числі на зношування та вплив вологого середовища. Всі пропоновані нами мастильні засоби пройшли необхідні тести та відповідають спеціальним вимогам щодо низки властивостей та рівня безпеки. Також, важливим є вибір за умовами експлуатації, де слід звертати увагу на критерій навантаження до появи задира (не менше 10-12 і т.д.).

Плюси і мінуси

При виборі засобів, що змащують редукторні механізми, обов’язково враховуються плюси та мінуси кожного з них, які визначає не стільки вартість, скільки технічні переваги. Так, вибір синтетичних чи напівсинтетичних матеріалів переважає:

  • високою стабільністю за низькотемпературного режиму роботи;
  • максимальною відсутністю утворень;
  • підвищеним протизносним захистом;
  • високою оптимізацією витрати палива.

Але при цьому, вони не мають такої кількості модифікацій за рахунок внесення спеціальних присадок, що властиво мінеральним маслам. Саме присадки сприяють очищенню механізмів приводу, збільшують антикорозійний захист та відстрочують зношування.

Технічні характеристики

При покупці оптом або роздрібні кількістю необхідного засобу мастила, важливо також знати технічні параметри, що визначаються фізико-механічними властивостями. При цьому встановлює характеристики на олії гост документація, що визначає:

  • індекс та клас в’язкості кожного засобу мастила;
  • температуру спалаху, яка не повинна бути надто низькою;
  • ступінь навантаження (для мастил Євромастила – це показник не нижче 10);
  • загальна щільність та інші.