Змащення рейок

Стирання та пошкодження гребенів колісних/бандажів локомотивних/рейок тощо. у країнах із загальною протяжністю залізничних колій понад сотні тисяч кілометрів мають низку негативних наслідків. Тому сьогодні широкою популярністю користується мастило рейок із застосуванням спеціальних лубрикаторів, яке дозволяє не тільки запобігти зносу рейок, але й збільшити їх експлуатаційний термін.

Крім цього мастильні матеріали, призначені для залізниць, запобігають появі та інших проблем, які безпосередньо залежать від зносу рейок. Наприклад, таких, як:

  • часта заміна рейок/шпал;
  • зменшення сили тяги локомотива;
  • часте обточування колісних гребенів та ін.

Характеристики змащення рейкової

Високоякісні мастила рейкові характеризуються такими властивостями:

  • Температура займання – щонайменше +54оС.
  • В’язкість – 240-350 сек. при t = 54оС.
  • Пенетратація – не нижче 45%.
  • Відмінні антикорозійні властивості (захищають поверхню, що обробляється від корозії і подальшого руйнування).
  • Хороша стійкість до старіння (мають довгий експлуатаційний термін).
  • Високий рівень адгезії (надійно прилипають до поверхні рейок, не розбризкуються під час експлуатації).
  • Стійкість до перепадів температур (зберігають свою еластичність навіть після різкої зміни температурного режиму).
  • Високий показник вологостійкості (не змивається з обробленої поверхні під час дощу).
  • Прекрасні очисні властивості (не утримують бруд, пил та ін.).

Застосування

При належному обслуговуванні колій продовжується термін служби рейок, зменшується витрата на паровозні бандажі, підвищується швидкість руху поїзда, знижується витрата електрики, дизеля та вугілля.

Змащувальну суміш на рейки можна наносити 2 способами:

  • вручну за допомогою пензля (задіяно, як правило, для обробки окремих невеликих кривих);
  • автоматично (із застосуванням обладнання, що розбризкує).

Механічна мастило рейок у кривих здійснюється такими засобами:

  • колійним лубрикатором;
  • локомотивним лубрикатором, який змащує колісні гребені;
  • локомотивним лубрикатором, що обробляє рейки.

Кількість лубрикаторів, необхідних для змащення кривої, розраховується з урахуванням наступних показників:

  • довжина зовнішньої нитки кривої;
  • загальне протягом кривої;
  • радіус кривої.

При цьому існує 4 типи пристроїв, які застосовуються для нанесення мастил на рейки з використанням тиску:

  • самопересувні вагони;
  • компактні апарати на колійних вагонах;
  • мобільні портативні прилади;
  • вагони-розбризкувачі (поїзди).